×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۷ آبان - ۱۳۹۶  
it is true
false
true
صدور کارت هوشمند برای نیمی از واجدین شرایط/ ایجاد پایگاه های سیار

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه در حال حاضر برای نیمی از واجدین شرایط کارت هوشمند صادر شده گفت: پایگاه های سیار در جهت دسترسی راحت افراد برای ثبت نام کارت هوشمند ایجاد می شود.

به گزارش تهران ۲۴، حمید درخشان نیا در حاشیه جلسه با دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر ۲۹ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد، ۲۷ میلیون کارت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از شهریور امسال ثبت نام کارت هوشمند مورد استقبال مردم قرار گرفته اظهار داشت: از مردم درخواست می کنیم که برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه و به طور متوسط طی ۱۵ روز، کارت خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۶۴ میلیون نفر بالای ۱۵ سال واجد دریافت کارت هوشمند هستند تأکید کرد: اعتبار کارت های ملی ای که در سال ۸۹ مردم دریافت کردند پایان امسال خواهد بود و بر همین اساس از واجدین شرایط درخواست می کنیم تا قبل از پایان اعتبار کارتهای ملی برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

به گفته درخشان نیا در حال حاضر به طور میانگین یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارت هوشمند در ماه صادر می شود و این در حالی است که ظرفیت تولید کارت های هوشمند در ثبت نام ماهانه ۲.۵ میلیون کارت است و بر همین اساس ۵۰ درصد ظرفیت تولید ما خالی مانده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای تسهیل در رفت و آمد مردم در جهت ثبت نام کارت هوشمند انجام شده، این است که براساس تفاهم نامه ای که با پست انجام شده، ایستگاه های سیاری را راه اندازی کنیم تا افرادی مانند سالمند و معلول که توانایی خروج از خانه را ندارند بتوانند به راحتی کارت هوشمند بگیرند که این ایستگاه ها در روستاها نیز دایر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین در مورد تسهیلات برای ایرانیان خارج از کشور گفت: به صورت آزمایشی در یکی از کشورهای همسایه نسبت به صدور کارت هوشمند ایرانی در خارج از کشور اقدام خواهیم کرد و سپس در ۱۳۷ کنسولگری سراسر دنیا با راه اندازی ایستگاه هایی امکان ثبت نام و صدور کارت هوشمند را برای این افراد ایجاد خواهیم کرد.

درخشان نیا تأکید کرد: خدمات مختلفی در کارت هوشمند در نظر گرفته شده که یکی از آنها امضای دیجیتال است و کلید ورود به دولت الکترونیک، کارت هوشمند خواهد بود و در حال حاضر این کارت در جهت احراز هویت افراد به کار برده می شود و یکی از کاربردهای مهم آن تصدیق اطلاعات هویتی است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی را با بانک ها و قوه قضائیه داشته ایم برای اینکه زیرساخت های استفاده و بهره برداری از کارت هوشمند سریعتر آماده شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مورد اتمام تولید و صدور کارت های هوشمند نیز افزود: براساس برنامه ای هدفگذاری شده تا پایان سال ۹۷، باید این کارت برای تمامی واجدین شرایط صادر شده باشد که البته اکثریت افراد واجد شرایط تا پایان امسال باید برای دریافت کارت های خود مراجعه کنند و تنها افرادی می توانند سال آینده مراجعه کنند که کارت های ملی قدیم خود را بعد از سال ۸۹ دریافت کرده اند، تعداد این افراد بسیار کم است.

وی به مصوبه هیأت وزیران اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این مصوبه، تمامی اطلاعات کارتهای ملی در کارت هوشمند تجمیع خواهد شد و تنها از طریق این کارت، خدمات ارائه می شود و در اجرایی شدن این مصوبه، کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط مانند وزارت اطلاعات و وزارت کشور تشکیل شده تا بتوان هر چه زودتر به زیرساخت های لازم این مصوبه دست پیدا کرد.

انتهای پیام/

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

*


true