×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

false
false
true
کربوهیدرات‌‌هایی که به لاغری کمک می‌کنند

یک متخصص تغذیه گفت: برخی از انواع کربوهیدرات‌ها نه تنها برای کاهش وزن مضر نیستند بلکه به لاغری کمک می‌کنند.

 به گزارش محمد آذرفر متخصص تغذیه  در خصوص مواد غذایی مفید برای لاغری توضیح داد: برخی تمام انواع کربوهیدرات‌ها را دشمن کاهش وزن و لاغری می‌دانند و خود را از خوردن هر نوع کربوهیدراتی حتی کربوهیدرات‌های مفید منع می‌کنند.

وی افزود: برخی از انواع کربوهیدرات‌ها نه تنها برای کاهش وزن مضر نیستند بلکه به لاغری کمک هم می‌کنند. باید از خوردن کربوهیدرات‌هایی اجتناب کرد که یا هیچ گاه مواد مغذی نداشته‌اند و یا در پروسه صنعتی قرار می‌گیرند و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: کربوهیدرات‌های مفید و حقیقی علاوه بر اینکه میزان انرژی و سطح قند خون شما را ثابت نگه می‌دارند، باعث می‌شوند حال خوبی داشته باشید و درواقع روحیه شما را هم حفظ می‌کنند.

وی افزود: ممکن است قطعه‌ای از نان سرشار از کربوهیدرات به نظر برسد اما جالب است بدانید که فقط ۱۳٫۶ گرم کربوهیدرات دارد. لزومی ندارد خود را از خوردن همه کربوهیدرات‌ها محروم کنید چرا که کربوهیدرات‌های مفید هم وجود دارند که میتوانند به کاهش وزن کمک کنند.

آذرفر با بیان اینکه هر فنجان نخود ایرانی فقط ۳۵ گرم کربوهیدرات دارد گفت: کالری همین مقدار نخود ۲۱۰ است. این مقدار نخود ۱۱ گرم پروتئین و همچنین۱۰ گرم فیبر دارد.

وی ادامه داد: شاید تصور کنید که شیرها از هر نوعی که باشند فاقد کربوهیدرات‌ها هستند اما باید بگوییم که یک فنجان شیر سویا ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد. شیر سویا از سویا گرفته می‌‌شود و لوبیاها کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای دارند. یک فنجان شیر سویا همچنین ۸ گرم پروتئین و ۴ گرم چربی دارد و حاوی ۱۳۱ کالری انرژی است.

این متخصص تغذیه در پایان گفت: شاید عجیب به نظر برسد اما یک سیب بزرگ ۲۷ گرم کربوهیدرات و حاوی ۵ گرم فیبر پر کننده، ۱٫۵ گرم چربی و ۱۱۴ کالری انرژی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

http://teheran24.ir/?p=21693
false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

*


true