×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

false
false
true
۱۶ اپراتور در سامانه ۱۲۵ پایتخت مشغول پاسخگویی به شهروندان/هیچ تماسی پشت خط نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار حوادث تهران ۲۴ در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: زمانی، تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی تهران حدود ۵ تا ۶ هزار بود اما اکنون حدود  دو و نیم تا سه هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار مزاحمتهایی که در تماس با ۱۲۵ ایجاد می‌شود نسبت به سال‌های گذشته واقعاً کاهش پیدا کرده است و تماسهایی که با آتش‌نشانی گرفته می‌شود متفاوت است، برخی از شهروندان درخواست نیروهای امدادی دیگری داشته و  نیاز به خدمات دیگری دارند اما به دلیل عدم آگاهی با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرند که در سالهای گذشته شدت این تماسها کاهش ۵۰ درصدی پیدا کرده است.

رضایی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی کاهش پیدا کرده، گفت: این نشان‌دهنده کاهش اعزام نیرو به محل حادثه است، اکنون روال عادی در جریان است، آتش‌نشانان در سه شیفت فراخوانده شده و در بیش از ۱۰۰۰ نقطه پایتخت استقرار دارند.

 مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران متذکر شد: اکنون تمام ظرفیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران فعال است و هیچ تماس بی‌پاسخ نمی‌ماند، در سه سال گذشته ظرفیت ستاد فرماندهی و کابینهای پاسخگویی به شهروندان از ۸ کابین به ۱۶ کابین افزایش پیدا کرده و این قابلیت وجود دارد که تعداد اپراتورها به ۳۲ نفر در هر شیفت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکنون در هر شبانه‌روز سه شیفت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران مشغول پاسخگویی هستند، گفت: ساعت اوج حوادث در روزهای عادی و چهارشنبه آخر سال از ساعت ۵ بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد، اکنون در طول روز در حوادث حدود ۵۰ نفر نجات یافته و بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در حوادث مختلف اعم از حریق، تصادفات و… مصدوم می‌شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

http://teheran24.ir/?p=75104
false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

*


true